Apsauginiai kelio atitvarai

Apsauginiai atitvarai – eismo dalyvių saugumui

Apsauginiai kelio atitvarai - tai užtvaros, saugančios, kad transporto priemonės nenuvažiuotų nuo kelio, tilto, viaduko, neatsitrenktų į kliūtis, nesusidurtų su priešais važiuojančiu transportu. Apsauginiai atitvarai (barjerai) gali būti sijiniai ir parapetiniai. Sijiniai atitvarai – tai metalinės atitvarų sijos su metaliniais statramsčiais, į žemę kalamais kas 1.33, 2 arba 4 metrus. Sijiniai apsauginiai kelio atitvarai susidūrimo metu deformuojasi ir sugeria dalį arba visą susidūrimo smūgio jėgą, tokiu būdu išsaugant vairuotojo ir keleivių gyvybes. Sijiniai atitvarai – dažniausiai Lietuvoje naudojami kelio barjerai. Parapetiniai atitvarai gaminami iš gelžbetonio ir gali būti surenkami iš atskirų blokų arba monolitiniai, betonuojami vietoje specialia mašina. Šie betoniniai atitvarai yra standūs ir sulaiko ypač didelius šoninius smūgius. Šių tipų atitvarai Lietuvoje beveik nenaudojami.

Pagrindiniai metalinių atitvarų elementai yra sijos, distanciniai elementai, tvirtinimo detalės, statramsčiai. Metaliniai atitvarai su distanciniais elementais užtikrina didesnį saugumą lyginant su atitvarais be distancinių elementų, todėl jie statomi pavojingų vietų atitvėrimui magistraliniuose keliuose bei ant tiltų.  Distanciniai elementai apsaugo transporto priemones nuo atsitrenkimo į statramstį, kas gali įtakoti mažą smūgio sugėrimą bei didesnę žalą automobiliui ir eismo dalyviams.

Aukštos apsaugos klasės kelio atitvarai dviračių takams

PAV. Aukštos apsaugos klasės kelio atitvarai dviračių takams

Apsauginių metalinių kelio atitvarų tipai ir elementai:

  • VMM-4, VMM-2, VMM-1,33 - Vienpusis apsauginis kelio atitvaras su metalinėmis sijomis ir metaliniais statramsčiais kas 4m (kas 2m, kas 1.33m)
  • VDMM-4, VDMM-2, VDMM-1,33 - Vienpusis distancinis apsauginis kelio atitvaras su metalinėmis sijomis ir metaliniais statramsčiais kas 4m (kas 2m, kas 1.33m)
  • DDMM-4, DDMM-2 - Dvipusis distancinis apsauginis kelio atitvaras su metalinėmis sijomis ir metaliniais statramsčiais kas 4m (kas 2m)
  • VMIM-4, VMIM-2 - Vienpusis apsauginis kelio atitvaras su metalinėmis sijomis ir  metaliniu intarpu, su metaliniais statramsčiais kas 4m (kas 2m)
  • DMIM-4, DMIM-2 - Dvipusis apsauginis kelio atitvaras su metalinėmis sijomis ir  intarpais, su metaliniais statramsčiais kas 4m (kas 2m)

Dvipusiai kelio atitvarai su segmentine tvora

PAV. Dvipusiai kelio atitvarai su segmentine tvora

UAB „Biseris“ specialistų įrengiami specialios elipsės formos kelio atitvarai yra skirti automobilių, pėsčiųjų ir dviratininkų apsaugai. Šie atitvarai, į juos atsitrenkus automobiliui, apsaugo kaip ir įprasti, tačiau jie yra specialios formos: pėsčiųjų ar dviratininkų judėjimo pusėje nėra jokių aštrių kampų, galinčių sukelti susižalojimo pavojų.

Elipsės formos kelio atitvarai pėsčiųjų ir dviračių takams

PAV. Elipsės formos kelio atitvarai pėsčiųjų ir dviračių takams

UAB „Biseris“ montuoja ir Europoje gamintus, EURO GS N2 sistemos medinius kelio atitvarus. Pasaulinė praktika rodo, kad mediniai kelio atitvarai ypač vertinami ir dažnai įrengiami nacionaliniuose parkuose, rezervatuose ir kitose erdvėse, kuriose siekiama garantuoti eismo saugumą, nepažeidžiant kraštovaizdžio autentiškumo. Dėl dizaino ypatumų tokie atitvarai puikiai įsikomponuoja į natūralią aplinką. Šio tipo atitvarai taip pat gaminami naudojant metalines konstrukcines detales, tačiau jos kombinuojamos su medinėmis, todėl gaunamas išskirtinio dizaino, tačiau tvirtas gaminys, kuris veikia ir apsaugo kaip ir įprastiniai atitvarai.  

Dėl savo išskirtinio dizaino ir technologinių savybių, mediniai kelio atitvarai yra ne tik ekolologiškas, bet ir taupus sprendimas, saugantis tiek eismo dalyvius, tiek apliką. Mediniai atitvarai yra lengvai prižiūrimi, juos lengva sumontuoti ir įkomponuoti į kraštovaizdį. Yra galimybė pasirinkti plataus diapozono dizaino rinkinius, leidžiandžius atitvarus optimaliai integruoti į aplinką. Mediniai kelio atitvarai yra draugiški gamtai ne tik dėl ypatingo dizaino, bet ir dėl inovatyvių gamybos metodų, kurių dėka kenksmingumas aplinkai yra sumažintas iki minimalių lygių. Tai yra aplinkai draugiška sistema, kuri taip pat leidžia sumažinti išmetamos anglies pėdsakus net iki 20%. Dėl specialios apdorojimo technologijos, naudojant karštą cinkavimą, kuris atliekamas vadovaujantis EN ISO 1461 standartu, ir specialią pudrą,  mediniai atitvarai tampa ilgaamžišku ir nereikalaujančiu ypatingos priežiūros įrenginiu.

Metaliniai atitvarai su medžio apdaila

PAV. Mediniai kelio atitvarai

Lietuvoje ir visoje Europoje ypatingai pasiteisinusi priemonė – priešakinantys kelio atitvarų elementai. Jie įrengiami kartu su apsauginiais kelio atitvarais, arba montuojami papildomai panaudojant tvirtinimo elementus. Šie priešakinantys atitvarų elementai puikiai apsaugo vairuotojus nuo priešais važiuojančio transporto šviesų, neakina vairuotojo, tad eismas tampa sklandesnis ir saugesnis.

Priešakinantys atitvarų elementai

PAV. Priešakinantys apsauginių kelio atitvarų elementai

Visi UAB „Biseris“ įrengiami kelio atitvarai atitinka Lietuvos standartus LST EN 1317 – 1,2,3 ir statybos rekomendacijas R 37-01 „Automobilių kelių apsauginiai atitvarai“.

Turite klausimų, susijusių su apsauginių atitvarų įrengimu, montavimu ar priežiūra? Užduokite šiuos klausimus UAB „Biseris“ profesionalams, kurie atsakys į visus Jums rūpimus klausimus ir suteiks papildomos informacijos.

In
Pasikeitė įmonės adresas
Nuo šiol mus rasite adresu: Ukmergės g. 322, LT-12106 Vilnius. Ačiū, neberodyti pranešimo.